UA-78803746-1

  • 1959 Roskilde Denemarken

    In 1959 werd er op de Roskilde in Denemarken geraced. En de kevers deden mee.
     
    De resultaten heb ik echter niet terug gevonden.
    roskilde_ring_59_daenemark_001 (640 x 423)

    roskilde_ring_59_daenemark_002 (640 x 416)

    roskilde_ring_59_daenemark_003 (640 x 425)

    roskilde_ring_59_daenemark_007 (640 x 460)

  • 1973 type 4, 412

    En na de 411 komt de 412. De oranje is de 412 LE van '73.

    De gouden stond op het Kever Winterfestijn 2008, n.a.v. 40 jaar type 4.

    1973 412LE Variant (640 x 576)

     

    1973 412LE Variant 2 (640 x 296)

     

    1973 412LE Variant 3 (640 x 491)

     

    1973 412LE Variant 4 (640 x 426)

  • 1969 type 4, 411

    De 411 en later de 412, werden geproduceerd van augustus 1968 tot maart 1975. Hoewel deze twee modellen nooit een gigantisch succes waren t.o.v. de kever, werden ze toch 367.728 keer verkocht. De 411 is vooral herkenbaar aan zijn ovale voorlichten.
    VW_411-01 (640 x 451)

     

    1968 411L1 (640 x 480)

     

    1968 411L2 (640 x 480)

     

    1968 411L3 (640 x 480)

     

    1968 411L4 (640 x 480)

  • 1303 Theo Decker bis

    Ik wou ze er eerst niet bijzetten, omdat ik de dubbele voorlichten zelf ook niet echt mooi vind.

    Maar je moet het zien in de optiek van de jaren 70. En dan is zelfs het kapsel van de rijder geslaagd.

    tde_70er_07

     

    tde_70er_08

  • 1302 Salzburg

    En wat dacht u van de Salzburgers, die Porsche Oostenrijk van start lieten gaan in Europese Rallys van 1971 tot 1973? Niet dat het stock 1600 's waren. Maar het was wel mooi om te zien.
    De eerste foto is natuurlijk een nul drei.
    salzburg1 (640 x 411)

    salzburg2 (640 x 411)

    salzburg3 (640 x 411)

     

    salzburg4 (640 x 411)

  • 1302 Theo Decker

    Zouden de Pirellis er echt voor gezorgd hebben dat de 1302 zo snel ging? Of heeft de TD op de nummerplaat er misschien iets mee te maken? ...............................
    Theo Decker haalde veel meer pk's uit de boxer dan je wel zou denken. Toen tunen nog "frisieren" heette.
    Op de laatste foto staat de man zelf.
    w_pirelli (410 x 600)

    tde_70er_04 (640 x 518)

     En ja hoor, hier heb je E TD 5 terug.

    tde_70er_06 (640 x 501)

    Theo Decker himself.

    tde_theo_decker_tuning_017 (640 x 489)

  • Wolfsburg

    En als je Wolfsburg zegt, denk je meteen aan de 4 markante schouwen. Je ziet ze van heinde en ver.

    Wolfsburg 2003 (640 x 480)