UA-78803746-1

  • kevers

    Kevers in de jaren 60, on the beach.

     

    002

  • 1953 vroege ovaal

    Een vroeg ovaaltje van oktober 1953, nog steeds met de 25 pk, 1131 cc motor.

     

    1953 oktober ovaal1

     

     

    1953 oktober ovaal2

     

     

    1953 oktober ovaal3

  • 1967 USA kever

    De '67 USA kever verschilde met zijn europese tegenhanger vooral in de voorlichten.

    Voor het eerst werd de rechtopstaande versie gemonteerd. Vanaf '68 volgde dan de rest van de wereld.

    Let u even zeer goed op de towel rails van de achterbumper. Dit is in verband met de halflange motorklep met een vooral brede onderkant, een one year only item voor de '67.

     

    1967 kever 1

     

    1967 kever 2

     

    1967 kever 3

     

    1967 kever 4

  • The good old days

    ...............................

     

    badduerkheim (640 x 471)

     

     

    berlin_charlottenburger_schloss (640 x 466)

     

     

    berlin_kurfuerstendamm_kranzler (640 x 459)

  • 1974 T2B hardtop camper

    OK, het is geen Westfalia en hij heeft geen verhoogd dak.

    Maar voor die prijs moet je het zeker niet laten. Bij BBT moet je zijn.

     

    1974 T2B camper1

     

     

    1974 T2B camper2

     

     

    1974 T2B camper3

     

     

    1974 T2B camper4

  • 1963 Karmann Ghia

    U ziet hier duidelijk de chromen sierlijst in de luchtopeningen. De towel rail bars staan voortreffelijk op de wagen.

    1963 KG 1

     

    1963 KG 2

     

     

    1963 KG 3

     

     

    1963 KG 4

  • Type 14 History

    Reeds in 1951 hadden Volkswagen-baas H. Nordhoff en Wilhelm Karmann, gesprekken over een het maken van een coupé op kever basis.
    1953
    Samen met de Italiaanse designer Luigi Segre van het stylingbureau Ghia, wordt een eerste prototype gebouwd. Alle partijen zijn tevreden en hopen op een snelle aanvang van de productie. Niettegenstaande dit, zal de presentatie aan de pers en het publiek echter niet in 1954 zijn. Het is pas in augustus 1955 dat de productie begint.
    Op 22 oktober 1956, na amper 14 maanden, loopt de 10.000 ste wagen reeds van de band. Nog een jaartje later en meer bepaald op 1 november 1957, neemt de productie van de cabriolet een aanvang.
    In augustus 1959 verandert het front. De luchtopeningen naast de lichten vergroten en krijgen chromen sierlijsten. De lichten worden groter en hoger geplaatst. De tijd van de "lowlights" is voorbij.
    Een volgende en drastische vernieuwing zal zich doorzetten voor modeljaar 72. De veiligheidsregulaties van de Verenigde Staten krijgen nu ook zijn beslag op de Karmann Ghia, en de grote bumpers en achterlichten doen hun intrede. Neem daarbij nog een dashboard, dat overtrokken is met zwarte PVC en het veiligheidsstuur met 4 spaken en we komen aan in de moderne tijden.
    Het moet dan ook zijn dat het liedje van de KG bijna uitgezongen is. Op 31.07.1974 valt het verdict over deze wagen en na bijna 20 jaar loopt het laatste exemplaar van de band in Osnabrück.
    KarmannGhia2 premiere 1955(640 x 427)

    KarmannGhia1(640 x 427)

    KarmannGhia3 laatste op 31 07 1974(640 x 427)