UA-78803746-1

  • 1950 ragtop split

    Dit moet één van de oudste faltdachs zijn, aangezien de eerste in productie gingen vanaf april 1950, zowel op de export als de standaard.

     

    1950 splitrag1

     

     

    1950 splitrag2

     

     

    1950 splitrag3

     

     

    1950 splitrag4

  • 1958 Type 2 Rennstall Bunker

    Eén van de meest buitengewone transporters is deze, voor het amerikaanse raceteam "Rennstall Bunker" , en 1200 mm langer gemaakte, enkelcabine. Deze unieke wagen transporteerde in zijn tijd ofwel een Porsche 550 Spyder ofwel een 356 Speedster.
    Het exemplaar op de foto's is echter een copiegetrouwe replica van het origineel van 1958 en is in Frankrijk gebouwd door Porsche adept Benoît Couturier.
    1958Renstall Bunker 01 (640 x 490)

     

    1958Renstall Bunker 07 (640 x 480)

     

    1958Renstall Bunker 02 (640 x 480)

     

    1958Renstall Bunker 04 (640 x 480)

     

    1958Renstall Bunker 06 (640 x 360)

  • 1954 standaard ovaaltje

    Misschien heeft u hem al gezien? Sinds een tijdje is er een standaard ovaaltje bijgekomen in het meetingmilieu.
    Mooi gerestaureerd, typeert het zich door de foute knipperlichten vooraan, maar nog meer door de meer dan foute achterlichten. Gebrek aan kennis of gebrek aan smaak? ................
     
    Niets van dit al. Ik heb deze weekend met de man achter de wagen gepraat en wat blijkt? De auto is uit de eerste hand gekocht, hoewel de eerste eigenaar echter sinds geruime tijd overleden is. Deze man was een militair en gekazerneerd in Duitsland. Ongeveer in het midden van de jaren zestig, is daar echter een wet aangenomen die voorschreef dat alle wagens, uitgerust met de zogenaamde "flipperknipperlichten", ook vaste knipperlichten op de bekende plaats moesten hebben. En zo heeft deze kever een transformatie ondergaan.
     
    Na een hibernatie van ongeveer dertig jaar is de wagen nu gerestaureerd en heeft de eigenaar de voorkeur gegeven om de kever te houden zoals hij het overgrote deel van zijn leven geweest is.
     
    En dat is de reden.
     
    Dit is trouwens zijn website : http://www.everyoneweb.com/ovaaltje/
     
    1954 standaard ovaaltje01

     

     

    1954 standaard ovaaltje02

     

     

    1954 standaard ovaaltje03

     

     

    1954 standaard ovaaltje04

  • 1960 Kombi

    Een Kombi uit het jaar 1960, met de schattige kleine lichtjes die nog een tijdje moesten meegaan.

     

    1960 Kombi01

     

     

    1960 Kombi02

     

     

    1960 Kombi03

     

     

    1960 Kombi04

     

     

  • Hessisch Oldendorf 2009

    Voor wie de editie van 2005 heeft gemist, zoals ik onder andere, moet er zeker bij zijn binnen 2 maanden.

    Inderdaad, 26 juni is de hoogdag onder de hoogdagen dit jaar. De "vintagemeeting" bij uitstek gaat weer door in Hessisch Oldendorf, Duitsland. Het pittoreske stadje opent opnieuw zijn poorten, om plus minus een 1000 of meer Volkswagens toe te laten.

    Het rustige stadje verandert dan in het Walhalla van de adepten van de luchtgekoelde wagens uit Wolfsburg en aanverwante steden.

    Met dank aan Peter Schepens voor de flyer van 2005.

     

    Hessisch Oldendorf 2005 (640 x 480)

     

     

    Hessisch Oldendorf 2009 (640 x 480)

     

     

     

  • 1302 LS Karmann

    Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de nul zwo. En dan nog het model 71 in het bijzonder. Oud type kap, platte voorruit, oud type stuur, nieuwe ophanging en een gigantische koffer tov het vorige model (1500), maakt deze kever tot de ideale vakantiewagen bij uitstek.

    De motorklep lijkt mij niet correct. Deze moet 4 maal 7 sleuven hebben.

    De achterschort boven de uitlaat ook niet trouwens.

     

    1302 marina01 (640 x 426)

    1302 marina02 (640 x 426)

     

    1302 marina03 (640 x 426)

  • 1303 LS Karmann

    Voor sommigen de uitgestotene der keveruitvoeringen, en voor anderen de one and only. En anderen hebben dan weer beide gevoelens.

    Ik vind dat de nul drei er zeker mag wezen.

    Deze twee zijn van na augustus 74, aangezien de knipperlichten in de voorbumper zitten ipv op de voorvleugel.

     

    1303 marsrot01 (640 x 426)

     

     

     

    1303 marsrot02 (640 x 426)

     

    1303 marsrot03 (640 x 426)

     

    1303 marsrot04 (640 x 426)

     

     

    1303 zwart01 (640 x 426)

     

    1303 zwart02 (640 x 426)

     

    1303 zwart03 (640 x 426)

     

    1303 zwart04 (640 x 426)