UA-78803746-1

  • Sergio Sartorelli 1928-2009

    Berichtgeving door P. Peeters

     

    Op zaterdag 28 november is in Turijn Sergio Sartorelli overleden, de ontwerper van de Karmann Ghia Type 34. Hij werd 81 jaar oud en was ere-voorzitter van de Italiaanse Karmann Ghia Club. 

    Het nieuws werd als volgt bekend gemaakt door Antonio Pellegrino, de voorzitter van Italiaanse KG Club: 

    “With deep sadness I'm deeply sorry to inform you that yesterday November, 28th our beloved Honorary President Eng. Sergio Sartorelli died in Turin. 

    He leaves a terrible void in all people who had know him and so appreciate his naturalness, his great human charge and his professional qualities. 

    I had the honor, over the last year, to have frequent opportunities to contact him and I believe all people who partecipated in the Verona meeting have surely been hit by his human qualities.

    I can hardly find the right words to remember the man, because - I can't deny it - I'm deeply touched by this occurrence. 
    The funeral, which I will be present, will be held in Turin on Tuesday December, 1st and I will let you have more details about the place and the hour. 

    I think is right, we are evaluating how, testify to the family the closeness and the affection of the whole Karmann Ghia Club Italia, of all Karmann Ghia Clubs worldwide and also of all people who have admired his professional works. 

    With deep emotion.”

     

    Ir. Sartorelli werkte van 1956 tot 1963 voor Carrosseria Ghia, vanaf 1959 als hoofd van de afdeling prototype design. Sartorelli tekende niet enkel de T34, nog vele andere schitterende wagens zijn van zijn hand.

     

    623549 (640 x 640)

     

    623550 (640 x 465)

     

     

    623548 (640 x 640)


  • 1955 feest

    21111          hits

     

    Vroeger was de leeftijd om meerderjarig te zijn, ... juist 21. 21 plus 11 plus 11.

    Het was feest in 1955, getuige de opstelling van de kevers. Zet u even achteruit of knijp uw ogen even dicht.

     

     

    19553 (640 x 427)

  • 1972 1302

    En nu de eerste dikke sneeuw is gevallen in de Alpen, wordt het tijd om onze geliefde voertuigen in een winterse omgeving voor te stellen.

    Een 1302 van 1972 herken je niet aan de oortjes achter de zijruit, want die had hij al een jaar eerder. Maar wel aan de nieuwe achterruit die 4 cm hoger kwam en daardoor nieuwe plastieken roostertjes nodig had.

    Wie nog een goed vroeg setje, dus van een '71'er in zijn bezit heeft en mij een plezier wilt doen, kan mij altijd contacteren.

     

    2rm8vn9 (640 x 480)

  • 1954 oval black sedan

     

    Wat deze ovaal zo speciaal maakt?
    Vanaf oktober 1954 verliezen de USA kevers hun hartelichtjes t.v.v. de zogenaamde eierlichtjes.
    Een dubbeldradig lampje zorgt ervoor dat de remlichten bediend worden.
    Reeds in mei 1955 veranderen ze weer en vanaf 1.8.1955, model '56 dus, komen deze achterlichten ook in serie op de europese kevers en hier noemen we ze sneeuwvlokjes.
    Zij zitten 60 mm hoger op de vleugel, dan hun voorganger.
     
    Ik ben niet zeker of de rode velgen van origine zijn, maar het misstaat hem zeker niet.
    1954 sedan01

    1954 sedan02

    1954 sedan03
    1954 sedan04

    1954 sedan05

    1954 sedan06

    1954 sedan07

    1954 sedan08

  • 1950 bril ragtop

    Een pre-reumaklepper kom je niet vaak tegen. En dan zeker ene met een ragtop, die trouwens de eerste keer in april '50 werden afgeleverd, zowel op de export als de standaard. De faltdach van gerubberde canvas werd gefabriceerd door de firma Golde.

    Deze is een L70 Medium Brown.

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle01

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle02

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle03

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle04

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle05

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle06

     

     

    1950 Split Window Sunroof Beetle07

     

  • 1974 1303LS Cabrio

    En deze heb ik nog dichter bij huis gevonden.

    Te koop op Kapaza, deze cabrio model '74 met zijn uitermate bolle voorkant.

    http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/21022786/VW_Kever_Cabrio_1_6_type_1303S_Feb_1974.html

     

    1974 1303LS Cabrio01

     

     

    1974 1303LS Cabrio02

     

    Aardig deurknopje onderaan de klep. Misschien voor een lampje bij pech in het donker?

     

    1974 1303LS Cabrio03

     

     

    1974 1303LS Cabrio04

     

  • 1954 Standart Ovali

    Meestal waren ze in Jupitergrau L 225. Dus dat is niet zo speciaal. Maar deze schoonheid in wording, heeft 40 jaar geslapen en na amper 23500 kilometer terug in het daglicht gebracht. De kever is volgens de eigenaar nooit gelast en niet verknoeid. Het enige dat gewijzigd werd, en dat hebben alle duitse voertuigen, zijn de knipperlichten in de voorste vleugels en de achterlichten, daterend uit de jaren zestig.

    Wat het chroom op de bumpers betreft. Dat is hoegenaamd geen probleem, aangezien er geen chroom zat, doch wel grijze verf.

    Voor wie interesse heeft : http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?92748

     

    1954 Standart Ovali01

     

     

    1954 Standart Ovali02

     

     

    1954 Standart Ovali03