UA-78803746-1

  • 1958 Lichtbrons L245

    In de zomer van 1957 is het tijdperk van de ovalen achterruit definitief voorbij. Door de plaatsing van een groter exemplaar verbetert het zicht achter de wagen met 95 %. Maar daar blijft het niet bij. Ook de voorruit vergroot met 17 %, ze wordt breder en hoger. Daardoor komt er een aanpassing aan de ruitenwissers.

    Het dashboard wordt volledig hertekend. De achteruitkijkspiegel is groter en ovaal. (tiens iets blijft of wordt ovaal!!!!!) De deurbekleding is volledig van plastiek. Een jaar daarvoor was het half plastiek en half stof.

    De chauffeur heeft nu een gaspedaal ipv een rol.

    Het aantal luchtspleten boven de motor bedraagt nu 50 ipv 2 x 21. De typische W in de motorklep verdwijnt en de nummerplaatverlichting wordt hoger geplaatst.

    En dan heb ik waarschijnlijk nog het één en ander vergeten.

     

    Deze kompleet originele '58 staat te koop in Oostenrijk (Linz). De foutieve knipperlichten vooraan en bovendien zonder goede smaak achteraan, zijn een getuige van een verkeersreglement uit de jaren '60. Toen voldeden de flippertjes niet meer.

    Wel een zeer decoratieve nummerplaat.

    1958 stef 01 (640 x 480).jpg

    1958 stef 02 (640 x 480).jpg

    1958 stef 03 (640 x 480).jpg

    1958 stef 04 (640 x 480).jpg

    1958 stef 05 (640 x 480).jpg

    1958 stef 06 (640 x 480).jpg

  • Mini-Volkswagens

    Gezien in een souvenirwinkeltje op Tenerife.

    tenerife 1.jpg

    tenerife 2.jpg

  • Tool kits

    Tool kits zijn leuke hebbedingetjes en eigenlijk verplicht aan boord van een Vintage Volkswagen. Ze worden nieuw gemaakt, maar als je het net afspeurt of een onderdelenbeurs bezoekt, kan je het nog wel samen stellen met origineel werktuig.

    530576.jpg

    530583.jpg

     

  • 2011 The Italian Connection

    Echt veel originals waren er niet, maar dat neemt niet weg dat we ons fantastisch geamuseerd hebben.

    italian connection (640 x 902).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 001 (640 x 425).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 002 (640 x 425).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 003 (640 x 399).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 004 (640 x 399).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 006 (640 x 399).jpg

    2011 Italian Connection Kruishoutem 007 (640 x 399).jpg

  • 1973 1303

    Zwarte bekleding in een kever is de regel, maar de uitvoering met een bordeaux interieur moet je echt gaan zoeken.

    1973 1303a.jpg

    1973 1303b.jpg

    1973 1303c (640 x 853).jpg

    1973 1303d (640 x 853).jpg

    1973 1303e.jpg

  • 1970 EMPI GTV

    OK, zo is deze wagen niet echt uit das Werk in Wolfsburg gereden, maar zo is hij wel via de dealers in de Verenigde Staten aan de man gebracht.

    Er is trouwens genoeg heisa en tumult rond geweest, aangezien Wolfsburg zijn veto stelde. Ofwel een officiële dealer blijven, ofwel de Empi producten verkopen en eruit. De eigenaars van een GTV verloren bovendien onmiddellijk de fabrieksgarantie.

    1970 Empi GTV 01.jpg

    1970 Empi GTV 02.jpg

    1970 Empi GTV 03.jpg

    1970 Empi GTV 04.jpg

    1970 Empi GTV 05.jpg

  • 1967 period bug

    Hoe klein kan een kever wel zijn tussen al dat amerikaans geweld.
    Een period foto van een '67 met de afgeronde towel rail bars.

    1967 type ruby.jpg