UA-78803746-1

  • 1949 Karmann Kabriolett

    Het stond vorige maand nog in ClassicVW MAGazine, dat in de zomereditie ervan, de cabriolet uitvoerig in de belangstelling ging staan. En aangezien ik ook een zwak heb om dakloos te rijden en ook de geschiedenis wil kennen, ga ik zeker uitkijken naar het exemplaar dat deze week moet aankomen.

    Ondertussen heb ik de cover van het eerste voorstellingsboekje uit juni 1949, van de Karmann Kabriolett op doek gezet. Het is het derde prototype dat Karmann afleverde. Op basis van dit exemplaar gaat snel de productie of beter gezegd de pré-productie van start en gaat zijn verhaal uitgroeien tot een ongelofelijke success story.

    001 (640 x 964).jpg

    1949 karmann 03 (640 x 233).jpg

    1949 derde Karmann prototype 01 UVP (640 x 459).jpg

    1949 karmann 02 (640 x 363).jpg

  • 1951 Karmann Kabriolett

    De geschiedenis van de open dak uitvoering van de Volkswagen is fascinerend. In een periode van boetedoening en weinig of geen bezit, en waar niemand zit op te wachten, wordt een luxe voertuig gebouwd.

    Natuurlijk herpakt de duitse economie zich en leidt zelfs tot het Wirtschafswunder, maar dat wisten ze in 1949 duidelijk nog niet. En toch tracht de constructeur, Karmann uit Osnabrück, met alle middelen die hij heeft de Kabriolett te bouwen. In zijn ganse carrière wordt hij meer dan 300.000 keer gemaakt. Deze dateert van 1951.

    1951 karmann beetle 01.jpg

    1951 karmann beetle 02.jpg

    1951 karmann beetle 03.jpg

    1951 karmann beetle 04.jpg

    1951 karmann beetle 06.jpg

    1951 karmann beetle 07.jpg

  • 1948 de Volkswagen, te koop in Zwitserland!

    In 1948 sluit het zwitserse AMAG een verdrag met Volkswagen om de kever in te voeren. De eerste gaan gewoon over de weg richting Alpen.

    En dit was zo ongeveer het zicht dat men vrijdagochtend kreeg, als je op de snelweg het konvooi uit België ging inhalen met als einddoel het 9 de Internationale Veteranen Treffen in Bad Camberg.

     

    amag 20 waarschijnlijk bumpers geschilderd1948.jpg

     

     

  • 2011 Bad Camberg showground 1

    Vandaag zaterdag, heeft het hier oude wijven geregend, zodat kwasi de ganse dag geen enkele goede foto kon genomen worden. Gelukkig heb ik de meeste op vrijdagnamiddag kunnen schieten, toen de wolken verdwenen en de zon niet al te hoog stond. Vandaag zijn de foto's met de Typ 64 en de Typ 38 erbij gekomen.

    Voor zij die niet aanwezig zijn of konden zijn, wens ik een waar genoegen toe de foto's te bekijken en de gedachte te koesteren om op de heilige grond te zijn. Geniet!

    2011 Bad Camberg 064.jpg

    2011 Bad Camberg 065.jpg

    2011 Bad Camberg 045.jpg

    2011 Bad Camberg 047.jpg

    2011 Bad Camberg 052.jpg

    2011 Bad Camberg 063.jpg

    2011 Bad Camberg 068.jpg

    2011 Bad Camberg 094.jpg

    2011 Bad Camberg 096.jpg

    2011 Bad Camberg 097.jpg

    2011 Bad Camberg 099.jpg

    2011 Bad Camberg 100.jpg

    2011 Bad Camberg 101.jpg

    2011 Bad Camberg 102.jpg

    2011 Bad Camberg 106.jpg

    2011 Bad Camberg 107.jpg

    2011 Bad Camberg 115.jpg

    2011 Bad Camberg 121.jpg

    2011 Bad Camberg 120.jpg

    2011 Bad Camberg 122.jpg

    2011 Bad Camberg 123.jpg

    2011 Bad Camberg 125.jpg

     

  • 2011 Bad Camberg showground 2

    2011 Bad Camberg 128.jpg

    2011 Bad Camberg 129.jpg

    2011 Bad Camberg 131.jpg

    2011 Bad Camberg 134.jpg

    2011 Bad Camberg 137.jpg

    2011 Bad Camberg 138.jpg

    2011 Bad Camberg 144.jpg

    2011 Bad Camberg 150.jpg

    2011 Bad Camberg 151.jpg

    2011 Bad Camberg 155.jpg

    2011 Bad Camberg 156.jpg

    2011 Bad Camberg 158.jpg

    2011 Bad Camberg 159.jpg

    2011 Bad Camberg 160.jpg

    2011 Bad Camberg 161.jpg

    2011 Bad Camberg 162.jpg

    2011 Bad Camberg 165.jpg

    2011 Bad Camberg 166.jpg

    2011 Bad Camberg 168.jpg

    2011 Bad Camberg 169.jpg