UA-78803746-1

  • 2011 Staggia Senese de foto's 01

    Toevallig was ik tijdens mijn vakantie in Toscane en toevallig was de meeting niet echt ver van mijn thuisbasis aldaar. In de planning was de zaterdag dan ook snel geprikt. Aangekondigd als één der grootste Italiaanse Radunos, wou ik mij er dus zelf van vergewissen. Ik kan niet zeggen dat het echt tegen viel, misschien waren de meeste deelnemers een rondrit aan het maken of misschien waren ze even mondvoorraad gaan inslaan voor de avond, maar echt veel volk en hun Volkswagens, heb ik niet gezien. Maar dat de bijeenkomst een eigen karakter had, mag op zijn minst gezegd worden. Het had een familiaal trekje en de meesten buurden maar wat. Langs de straatkant werd met man en macht gewerkt aan het vervangen van een uitlaat. Of een gekke Zwitser wou met alle geweld aantonen dat zijn herbie echt zelf kon rijden. Zijn partner in de kever hield angstvallig, krampachtig en met zweet op het voorhoofd, de handgreep van het dashboard vast. In de hoofdstraat werd aangetoond dat je ook met een kever met gierende banden kunt vertrekken. Kortom  ....  tja  ....  het was gezellig.

    ps : de rubis rode cabrio is inderdaad van 1965, maar de 1300 insigne op de motorklep en de velgen zijn dit niet.

    2011 Monticiano reeks C 166.jpg

    2011 Monticiano reeks C 163.jpg

    2011 Monticiano reeks C 172.jpg

    2011 Monticiano reeks C 176.jpg

    2011 Monticiano reeks C 180.jpg

    2011 Monticiano reeks C 184.jpg

     

     

  • 2011 Mille Miglia

    En dit jaar reden er weer kevers mee in de Mille Miglia. Getuige deze foto' s.

    2011 mille miglia (640 x 430).jpg

    2011 mille miglia (2) (640 x 426).jpg

     

  • 1964 Italian Style

    Dat het onderscheiden van de verschillen tussen de diverse modeljaren een studie op zichzelf is, wisten we reeds lang. En dat de Noordamerikaanse wetgeving soms veiligheidsvoorzieningen vereiste voor de Europese dit deed, wisten we ook wel.

    Maar dat binnen de europese landen, okay Duitsland uitgezonderd wat hun standaards betroffen, ook nog verschillen waren, maakt het alleen maar gigantisch moeilijk.

    Voorbeeld hiervan is het Italiaans model '64, die ongeveer alles heeft wat een '64 nodig heeft, met uitzondering van het voorste knipperlicht. Ze gebruikten tot het einde van dat jaar nog steeds het fijner exemplaar, dat geschrapt was sinds oktober '63 voor de andere landen.

    En vindt u nu zelf niet, dat deze tekst ook moeilijk is?

    1964 italian maggiolino 01.jpg

    1964 italian maggiolino 02.jpg

    1964 italian maggiolino 03.jpg

    1964 italian maggiolino 04.jpg

    1964 italian maggiolino 05.jpg

    1964 italian maggiolino 06.jpg

    1964 italian maggiolino 07.jpg

  • 1964 Attrezzi speciali

    Hoewel de Italianen zeker hun Fiat's, Alfa's of Lancia's trouw bleven, was er toch een zeker koperspubliek voor de Volkswagen. Diegene die in Wolfsburg werkten of gewerkt hadden, hebben daar zeker en vast toe bijgedragen.

    En als uw motore het begaf, werd hij vervangen door een nuovo motore of un motore revisionato e garantito dalla Fabbrica. Met de attrezzi speciali, of specifiek werkgereedschap, werd het in een minuutje gedaan. De tijd die je nodig had om even "dal barbieri" te gaan. Van een "servizio" gesproken.

     

    ps : het blok op de grond is wel een ouder type.

    1964 garage in italie (640 x 416).jpg

  • 2011 Staggia Senese

    Misschien herinnert u zich nog de flyer van vorig jaar? Neen? Kijkt u dan even in de linker kolom bij de schilderingetjes. Mooi dingetje, ....... de flyer althans.

    Dit jaar gaat deze meeting door gedurende het weekend dat komt. Dus als u in de buurt bent, ga dan even langs.

    staggia (640 x 449) (640 x 449).jpg

    staggia 2 (500 x 667).jpg