UA-78803746-1

  • 2011 Chateau d'Oex

    In hetzelfde weekend als de bijeenkomst van Lier, gaat deze tweejaarlijkse  zwitserse meeting door in het alpendorpje Chateau d'Oex. Georganiseerd door de Lémania Coccinelle Club, is dit alweer een hoogtepunt in dit rijkelijk gevuld Volkswagenjaar. Het is dan ook wel tweeduizend en (nr)11!

    En weer beloven ze een bijdrage van het VW museum als blikvanger. Ik ben benieuwd.

    Het thema is dit jaar de seventies en ik vond hun flyer zo bijzonder geslaagd, dat ik hem op doek zette. Uiteraard met olieverf.

    2011 chateau d'Oex 016 (640 x 964).jpg

     

     

  • 2011 International Oldtimer Fly and Drive in te Schaffen

    Naar jaarlijkse gewoonte gaat op halfoogst deze meeting door op de parachutistenbasis van Diest. Als de voorbij edities steeds onder een stralende zon doorgang vonden, was het dit jaar met deze kwakkelzomer wel eens anders. Getuige de modderige ingangsweg.

    Maar omdat het zo uniek is in zijn soort, ben ik toch maar eens gaan kijken. En ik heb het me niet beklaagd. Zeker niet toen ik ook nog eens een zeer vriendelijke man ontmoette, die zijn autopassie in zijn schilderijen verwoordde. Kijk maar naar de laatste foto.

    2011 schaffen 035.jpg

    2011 schaffen 112.jpg

    2011 schaffen 043.jpg

    2011 schaffen 108.jpg

    2011 schaffen 109.jpg

    2011 schaffen 110.jpg

    2011 schaffen 111.jpg

    2011 schaffen 115.jpg

    2011 schaffen 117.jpg

    2011 schaffen 118.jpg

    2011 schaffen 119.jpg

    2011 schaffen 138.jpg

    2011 schaffen 151.jpg

    2011 schaffen 081.jpg

     

  • 1956 oval ragtop

    Om even in de sfeer te blijven van de barnfinds, presenteer ik u vandaag, de door de zon afgebleekte versie.

    Met ingang van het model '56 verdween de 36 mm moer op de dynamo, ten voordele van het 21 mm model, zodat ook de bougiesleutel kon gebruikt  worden. De enkele uitlaat, kreeg er ééntje bij, zodat hij echt op een sportwagen geleek. Het achterpaneel veranderde dus ook door de 2 inkepingen. En de eindpijpjes kwamen 38 mm hoger te zitten.

    Door zijn zo verkregen race-look, moest ook de versnellingspook er aan geloven. Ipv recht, werd hij nu een gebogen exemplaar.

    Zo, dit moeten zowat de wijzigingen zijn geweest voor de motor, versnellingsbak en uitlaat.

    De laatste foto zou deze jongen kunnen geweest zijn, toen hij echt nog jong was!

    1956 ragtop UCLA 01.jpg

    1956 ragtop UCLA 02.jpg

    1956 ragtop UCLA 03.jpg

    1956 ragtop UCLA 04.jpg

    1956 ragtop UCLA 05.jpg

    1956 ragtop UCLA 06.jpg

    1956 ragtop UCLA 07.jpg

    1956 ragtop UCLA 08.jpg

    1956 (640 x 362).jpg

  • 1967 1200

    Met de komst van de 1500 cc voor het modeljaar 1967, en de 1300 cc reeds van het jaar daarvoor, verdween de 1200 cc. Maar wegens de grote tegenstand en op vraag van de kopers, werd in oktober de oude 1200 opnieuw aangeboden. De standaardkever was bijlange niet afgeschreven. Hij zou trouwens tot op het laatste ogenblik van de productie in Duitsland geleverd worden.

    Aan deze jongedame is duidelijk nog een hoop werk.

    1967 standaard 01.jpg

    1967 standaard 02.jpg

  • 1960 of iets later

    Van Italië recht naar het noorden.

    Berlijn by night.

    berlin night 2 (640 x 459).jpg