UA-78803746-1

  • 1973 jeans kever

    En aangezien de type 3 en type 1 gezamelijk de trein op gingen (zie vorige publicatie), kan het kevertje ook niet ontbreken. Een speciale versie trouwens uit 1973, de jeans kever. Gericht op het jonge publiek met de welbekende denim-stof om broeken van te maken, nu gebruikt om de zetels te overtrekken.

    De wagen was behoorlijk standaard en chroom op de bumper of klinken en sierstrip op de koets en in de raamrubbers kwamen volledig te vervallen. Volkswagen was het principe uit 1945 nog niet vergeten!

    Toch wel spijtig dat het stuurtje niet werd gerestaureerd.

    1973 jeans 01.jpg

    1973 jeans 02.jpg

    1973 jeans 03.jpg

    1973 jeans 04.jpg

    1973 jeans 05.jpg

     

  • 1973 type 3 variant

    Niet bepaald de meest fotogenieke printjes, maar ze zijn zo zeldzaam he. Vorige publicatie was period, deze is van 2011. Een tijdscapsule!

    Hij kon er zelfs bij gestaan hebben.

    1973 1600 L 01.jpg

    1973 1600 L 02.jpg

    1973 1600 L 03.jpg

    1973 1600 L 04.jpg

  • 1973 Wolfsburg

    In 1973 werden de kever en de type 3 naast elkaar geassembleerd in Wolfsburg, en ze gingen ook samen op de trein.

    1973 wolfsburg type3 020.jpg

    1973 wolfsburg type3 030.jpg

    1973 wolfsburg type3 040.jpg

     

    1973 wolfsburg type3 010.jpg

     

  • 1962 type 2 samba

    Gisteren stond een gelijkaardige bus op de markt van St Niklaas in al zijn grandeur. Maar het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat de restaurateur van een even gelijkaardige basis is vertrokken. Een werkje dat niet voor iedereen is weggelegd.

     

    1962 VW Bus 23 window 01.jpg

    1962 VW Bus 23 window 02.jpg

    1962 VW Bus 23 window 03.jpg

    1962 VW Bus 23 window 04.jpg

    1962 VW Bus 23 window 05.jpg

    1962 VW Bus 23 window 06.jpg

    1962 VW Bus 23 window 07.jpg

    1962 VW Bus 23 window 08.jpg

     

  • 2011 Sint Niklaas 01

    Een prachtige lokatie, een zeer afgewerkte organisatie en een weertje dat we deze zomer ongeveer nergens hebben beleefd. De afwezigen hadden ongelijk!

    Bovendien was het bijna de meeting van het jaar, wat originele Volkswagens betreft. Een tendens die meer en meer adepten wint. Of zijn het de stille voorstanders die terug in het openbaar verschijnen? Ik heb veel oudere restauraties gezien.

     

    2011 St Niklkaas 026.jpg

    2011 St Niklkaas 027.jpg

    2011 St Niklkaas 029.jpg

    2011 St Niklkaas 031.jpg

    2011 St Niklkaas 046.jpg

    2011 St Niklkaas 047.jpg

    2011 St Niklkaas 051.jpg

    2011 St Niklkaas 059.jpg

    2011 St Niklkaas 060.jpg

    2011 St Niklkaas 061.jpg

    2011 St Niklkaas 063.jpg

     

     

  • 2011 Sint Niklaas 02

    2011 St Niklkaas 071.jpg

    2011 St Niklkaas 072.jpg

    2011 St Niklkaas 074.jpg

    2011 St Niklkaas 075.jpg

    2011 St Niklkaas 076.jpg

    2011 St Niklkaas 078.jpg

    2011 St Niklkaas 081.jpg

    2011 St Niklkaas 082.jpg

    2011 St Niklkaas 083.jpg

    2011 St Niklkaas 084.jpg

    2011 St Niklkaas 086.jpg

     

  • 2011 Sint Niklaas 03

    2011 St Niklkaas 089.jpg

    2011 St Niklkaas 092.jpg

    2011 St Niklkaas 093.jpg

    2011 St Niklkaas 095.jpg

    2011 St Niklkaas 100.jpg

    2011 St Niklkaas 107.jpg

    2011 St Niklkaas 109.jpg

    2011 St Niklkaas 113.jpg

    2011 St Niklkaas 114.jpg

    2011 St Niklkaas 117.jpg

    2011 St Niklkaas 118.jpg