UA-78803746-1

  • 1962 Antarctica 1 bis

    Met dit koude weer moest ik vandaag aan de '62 kever denken, die op de zuidpool dienst heeft gedaan op de basis van Mawson. De Antarctica 1. Ongeveer 2 jaar geleden had ik er reeds over verteld.

    http://mills.skynetblogs.be/archive/2010/01/09/1962-antarctica-1.html

    Van de wagen zijn niet bijzonder veel foto's bekend, maar toch zijn er nog een paar opgedoken. Het is te zeggen, de foto's heb ik gemaakt van een film.

    antarctica 01.JPG

    antarctica 02.JPG

    antarctica 03.JPG

    antarctica 04.JPG

    antarctica 05.JPG

    antarctica 06.JPG

    antarctica 07.JPG

    antarctica 08.JPG

  • 1973 1303 Monte Carlo

    (Verslaggeving van onze reporter ter plaatse.)

    Zaterdag is de 15 de Rallye Monte-Carlo Historique van start gegaan. Zoals in het verleden zijn nu ook weer enkele Volkswagens aan de slag, enkele 1303 en een 1500 S. Er zijn 6 steden van waaruit vertrokken kan worden. Het feest duurt nog tot zaterdag 4 februari.

    Rally Monte Carlo 01.JPG

  • 1968 Kever advertentie 2

    Snapshot van de nieuwe '68 in het verkeer irgendwo in Duitsland.

    1968 in verkeer.png

  • 1971 uit Uitenhage Suid Afrika

    Om de één of andere reden, misten de modellen van de kever in de fabrieken buiten Europa de nieuwigheden. Zowel Brazilië of Mexico, alsook Uitenhage, Zuid Afrika. Merkwaardig genoeg, is het '71 model daar mooi mee gegroeid. Met uitzondering van de velgen toch, zo te zien. Voor het onzichtbare moet ik u het antwoord schuldig blijven.

    Niet vergeten dat het stuur ook rechts staat. De Engelsen zouden zeggen, aan de juiste zijde!!!

    1971 1300 zuid afrika 01.jpg

    1971 1300 zuid afrika 02.jpg

    1971 1300 zuid afrika 03.jpg

     

  • 1969 type 11 advertentie

    Achtenzestig, 68 en dan komt '69. Hij was in zijn geheel niet nieuw, zoals de gedaantewisseling die hij onderging het jaar daarvoor. Het was dan ook logisch dat hij de volgende slogan meekreeg :

    Da weiss man, was man hat. 

    1969 kever 01 (750 x 1028).jpg

  • 1968 Kever advertentie

    Sinds jaar en dag worden de brochurefoto's van nieuwe wagens aangepast, zodat enkel de auto wordt vertoond. Omgeving speelt geen rol, alleen de auto is belangrijk. Meestal worden die dan ook in studio's gemaakt, aangezien dan de achtergrond gemakkellijk weg te werken is.

    Dat was vroeger wel wat anders. Steevast werd de Volkswagen voorgesteld in een natuurlijke omgeving en meestal tijdens een vrijetijdsbesteding. De mensen lachten, waren blij en kochtten .....

    1968 zwarte binnenspiegel vraagt.jpg

  • 1968 Karmann Cabrio

    Cabrio's uit de modeljaren '68 tot '72 zijn niet goed bewaard gebleven. Niet dat het metaal van zulkdanige slechte kwaliteit was, dat ze onmiddellijk oproesten. Maar bewaren gaat nu eenmaal samen met interesse. Enerzijds was het "vintage-gehalte" van de 1968'er tov de vorige jaren enorm gedaald. En anderzijds was de opvolger, de 1303, van een ander kaliber, zeg maar een stuk moderner. Op die manier zal in het tweede deel van de jaren zeventig de verzamelhonger zich focussen op de oude cabrio's en de nieuwe 1303. De 1500 en 1302 productie wordt bijna volledig geconsumeerd en zijn nu zeldzamer dan de andere.

    Deze '68 bestaat nog steeds en heeft in 2006 op ebay nog voor grote commotie gezorgd. Het was de auto van de Duitse voetbalster Jürgen Klinsmann, toen hij bij Tottenham speelde. Vandaar de engelse nummerplaat.

    1968 Jürgen Klinsmann cabrio 1500 01.jpg