UA-78803746-1

  • 1961 Wolfsburg

    Niets speciaals in 1961 in Wolfsburg of toch? Ik zie een "witte" kever, met een "witte" faltdach en "witte" treeplanken. Een tripple white avant la lettre?

    1961 wolfsburg 4.JPG

  • 1961 advertentie type 2 of ook 1962

    Aangezien beide jaren nagenoeg identiek zijn, werd de advertentie die samengesteld was voor het modeljaar 1961, ook verder gebruikt voor het model 1962. In ieder geval kreeg de bus een meer potente motor. Met maar liefst 4 pk steeg het vermogen tot 34 pk, en dat was meer dan 10 %!

    1961 advertentie 01.jpg

    1961 advertentie 02.jpg

    1961 advertentie 03.jpg

    1961 advertentie 04.jpg

    1961 advertentie 05.jpg

    1961 advertentie 06.jpg

    1961 advertentie 07.jpg

    1961 advertentie 08.jpg

    1961 advertentie 09.jpg

    1961 advertentie 10.jpg

    1961 advertentie 11.jpg

    1961 advertentie 12.jpg

    1961 advertentie 13.jpg

    1961 advertentie 14.jpg

    1961 advertentie 15.jpg

  • 1978 Kever uit Mexico

    Als op 19. januari 1978 de laatste Europese kever van de band komt in Emden, is de eerste boot gevuld met Vochos al onderweg uit Mexico. Meer nog, op 20. januari meert hij in Duitsland aan. Deze kever uit 1978, is niet direct de mooiste, maar dankzij een zachte restauratie heeft hij wel degelijk zijn verzamelwaarde. Het hoeven niet steeds brillen of ovalen te zijn. En hij is per slot van rekening ook al 34 jaar oud.

    1978 einer der ersten Mexikokäfer 01.jpg

    1978 einer der ersten Mexikokäfer 02.jpg

    1978 einer der ersten Mexikokäfer 03.jpg

    1978 einer der ersten Mexikokäfer 04.jpg

  • Hans Hermann

    Op 16. maart jl werd Hans Hermann opgenomen in de Sebring Hall of Fame, een prestigieuze beloning vanwege de organisatoren van het bekende Amerikaanse Race Circuit. Hans Hermann heeft in zijn carrière zijn meeste overwinningen behaald met Porsche en won ook 2 keer (overall) op Sebring. In 1960 met een 718RS60 en in 1968 met een 908. Bovendien had hij ook klasseoverwinningen in 1956 en 1966.

    Hermann was ook één van de meest succesvolle piloten bij Porsche en scoorde in totaal 80 overwinningen, zoals o.a. de Mille Miglia, de Targa Florio, de Carrera Panamericana en in Le Mans in 1970. Geboren in Stuttgart op 23. februari 1928 en in 1953 reeds Duits kampioen, stopt hij in grandeur met racen na deze overwinning op 42-jarige leeftijd.

    hans hermann sebring 01 (550 x 825).jpg

    Sebring

    hans hermann sebring 02 1960 (720 x 292).jpg

    Mexico

    hans hermann sebring 03 mexico (720 x 577).jpg

    Le Mans

    hans hermann sebring 04 le mans 1953 (720 x 495).jpg

    Mille Miglia

    hans hermann sebring 05 mille miglia (720 x 521).jpg

     

  • Ferdinand Porsche Ein Genie unserer Zeit - Peter Müller

    Vandaag heeft de postbode een nieuw boek aan huis geleverd. Hoewel nieuw is het niet echt. Voor het eerst verschenen in 1965, betreft het de derde oplage uit 1973. Een knap overzicht van het leven van Dr. Porsche en zijn inbreng in de automobielnijverheid. Van de Lohner-Porsche die hij tijdens de Exelbergrennen naar de overwinning voert en een zeldzame foto met zijn zoon Ferry op de schouders naar aanleiding van een uitstapje naar Hochwolkersdorf.

    Afbeelding (39) (550 x 787).jpg

    Afbeelding (40) (550 x 851).jpg

    Afbeelding (41) (550 x 685).jpg

  • 1955 Karmann Cabriolet

    Toen in 1955 de nieuwe Porsche 356 A werd voorgesteld, kon de firma Karmann, die nog maar juist de type 14 Karmann Ghia had geïntroduceerd, niet bevroeden dat in 1961 zij ook ging meewerken aan de successtory van de sportwagenfabrikant van Zuffenhausen.

    Maar in 1955 was de Karmann Cabrio aan zijn 6 de productiejaar toe. Deze dateert van voor 1. augustus 1955, aangezien hij nog het oudere type stuur bezit.

    1955 Karmann01 (720 x 478).jpg

    1955 Karmann02 (720 x 478).jpg

    1955 Karmann03 (720 x 478).jpg

    1955 Karmann04 (720 x 478).jpg

    1955 Karmann05 (720 x 478).jpg

    1955 Karmann06 (720 x 478).jpg

  • 1970 type 3 "variant"

    8 jaar later zag de variant er eigenlijk zo uit. En in de Verenigde Staten stond hij blijkbaar aan de top van de breaks.

    1970 type 3 variant 02.jpg

    1970 type 3 variant.jpg