UA-78803746-1

  • 1974 412 en 181

    Voor de '74 modellen van de 181 en 412 worden via deze advertentie serieuze kortingen beloofd. De Rabbit is on his way, en de oude stock dient weggewerkt. Waar is die dealer, zegt u?

    1975 181 en 412.JPG

     

  • 1973 Karmann Cabriolet

    De Karmann Cabriolet volgde steeds de nieuwigheden, die van toepassing waren voor de export of deluxe versie van de meest luxueuze limousine. Zo volgde de 1300, de 1200 op om daarna de 1500 te worden. Na de 1500 kwam de 1302 met een 1600 cc motor, om uiteindelijk 1303 genoemd te worden. Deze uitvoering zou tot het eind zo blijven.

    Wat ik zo leuk vind aan deze wagen is de kleur, die we het ganse weekend aan de hemel, muv de nacht toch, hebben mogen aanschouwen. Het was lang geleden en een aantal Volkswagenvrienden hebben er dan ook heel erg van genoten.

     

    1973 karmann cabrio noor 01.jpg

    1973 karmann cabrio noor 02.jpg

    1973 karmann cabrio noor 03.jpg

    1973 karmann cabrio noor 04.jpg

    1973 karmann cabrio noor 05.jpg

    1973 karmann cabrio noor 06.jpg

    1973 karmann cabrio noor 07.jpg

    1973 karmann cabrio noor 08.jpg

    1973 karmann cabrio noor 09.jpg

     

     

     

  • Die besten Tips für 1200 und 1500 Fahrer

    Hoe ingenieus kan een gebruiker wel zijn? Honderden eigenaars maakten hun kever of type 3 nog gebruiksvriendelijker en verrijkten hem met interessante of soms nutteloze dingen. Gelukkig zijn de waardevermeerderingen in het overwicht en zijn ze beschreven in dit oude boekje uit 1964. Het staat sinds kort in mijn boekenkast.
    Die besten Tips für 1200 und 1500 Fahrer.

    Tips voor VW 01 (577x800).jpg

    Tips voor VW 02 (800x567).jpg

    Tips voor VW 03 (800x571).jpg

  • 1968 Type 3 1600L

    Hadden we al een '68? Blijkbaar heeft deze te lang in de kast gezeten, aangezien hij te zien was in Oberwolfach 2010.

    2010 oberwolfach 221 (800x531).jpg

    2010 oberwolfach 222 (800x531).jpg

    2010 oberwolfach 225 (800x531).jpg

    2010 oberwolfach 228 (800x531).jpg

  • 1958 Binz double cab

    Het verhaal van de Binz kan u elders lezen op dit blog en voor het u gemakkelijk te maken heb ik de link zelf opgehaald :

    http://mills.skynetblogs.be/archive/2009/03/01/1953-binz-dubbelcabine.html

    Een hele reeks foto's van deze '58, en vanuit elke hoek.

    1958 binz 01.jpg

    1958 binz 02.jpg

    1958 binz 10.jpg

    1958 binz 11.jpg

    1958 binz 12.jpg

    1958 binz 13.jpg

    1958 binz 14.jpg

    1958 binz 15.jpg

    1958 binz 16.jpg

    1958 binz 17.jpg

    1958 binz 18.jpg

  • 1961 Wolfsburg 02

    Het definitief verdwijnen van de semaforen ten voordele van de knipperlichten in 1955 voor de Amerikaanse en Canadese markt, deed Volkswagen er toe om ook in Europa met een dergelijk systeem te komen. In augustus 1960 was het dan zover en hier ziet u dan ook het eerste modeljaar '61.

    1961 wolfsburg 5.JPG

    1961 type 1 01.jpg

  • 1974 1200 standaard

    Toen in maart 1974 de nieuwe VW Scirocco werd voorgesteld, bouwde Volkswagen nog steeds de kever in zijn oorspronkelijke vorm, i.e. de radicale standaardkever of volksauto uit de beginperiode. Geen sierstrips in de ruitenrubbers, geen niervormige beluchtingsroosters achter de zijruiten, hoewel de pressing ervan voorzien was. Aangezien een 1200, nog steeds geen koelsleuven in de motorklep. Eén enkele beluchtingsrooster in het midden van het dashboard en een eenvoudig stuur zonder toeterring. Een kleine hemelbekleding, u ziet overal metaal! De 12 volt electrische installatie en alternator voor stroomvoorziening is een upgrade, aangezien die pas werd ingevoerd voor het model '76.

    1974 1200 standaard 01.jpg

    1974 1200 standaard 02.jpg

    1974 1200 standaard 03.jpg

    1974 1200 standaard 04.jpg

    1974 1200 standaard 05.jpg

    1974 1200 standaard 06.jpg

    1974 1200 standaard 07.jpg

    1974 1200 standaard 08.jpg