UA-78803746-1

  • 1971 Karmann Ghia Cabriolet

    De Karmann Ghia, was naast de 1200 kever, ongeveer de laatste die zijn oude stijl bumpers mocht behouden. Niettegenstaande de achterlichten eerder groter werden, behield de wagen een groot deel van zijn vintage karakter.

    2012 Lier T34 53.jpg

    2012 Lier T34 54.jpg

    2012 Lier T34 55.jpg

    2012 Lier T34 56.jpg

    2012 Lier T34 57.jpg

    2012 Lier T34 58.jpg

  • 1972 Karmann Cabrio 1302 LS

    Hoewel de 1302 maar 2 jaar heeft bestaan, zijn beide modeljaren behoorlijk verschillend van elkaar. Niet in het minst het stuur met het 4-spakig kussenexemplaar, gemaakt uit veiligheidsoverwegingen. Maar ook de achterklep in functie van de roosters (7 6 6 7) en de kap waarvan de "oude constructie" wordt vervangen door een vernieuwde en plattere versie. De 1303 is niet ver meer.

    1972 Karmann USA 1302 LS 01.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 02.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 03.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 04.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 05.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 06.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 07.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 08.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 09.jpg

    1972 Karmann USA 1302 LS 10.jpg

  • 1949 Das Auto Magazine

    Ter meerdere eer en glorie van Volkswagen, die op dit ogenblik trouwens dezelfde slogan gebruikt als de titel van dit magazine. Tweede doek uit de rij van 1949, deze keer de cover van Das Auto uit juli. De nieuwe en gemoderniseerde Volkswagen deluxe "en route" en een vroege Hebmüller op de achtergrond. Dit allemaal nog in de donkere kleuren van de naoorlogse jaren.

    Wie interesse heeft om de recente werkjes live te bekijken, wordt graag uitgenodigd op de miniatuurbeurs van de Luchtpompers nu zondag in Kruishoutem. Men zegge het voort!

    Olie op doek.

    Das Auto groot (720 x 1084).jpg

  • 1948 Overgangskever

    1948 was het jaar dat Heinz Nordhoff zijn bevoegdheden opnam in Wolfsburg. De Britten waren uiteraard nog aanwezig, en het was een tijd van schaarste alom. Niettemin bleven de kevers van de band rollen. Deze is van september 1948 en zou een standaard-deluxe kunnen zijn. Voor de export werden immers chromen bumpers, wieldeksels, koplampringen en deurklinken gemonteerd.

    De kever wordt te koop aangeboden via het net en staat ergens in Nederland.

    1948 september ragtop nederland 01.jpg

    1948 september ragtop nederland 02.jpg

    1948 september ragtop nederland 03.jpg

  • 1969 type 1 VW Automatic

    Echt nieuw was hij niet, aangezien de automaat reeds een jaartje eerder op de markt kwam. Het "koninklijk rood" misstaat de wagen geenszins en geeft hem net dat tikkeltje vintage, waardoor zelfs een 68+ bij dit selecte groepje mag horen.

    1969 1300 rood 01.jpg

    1969 1300 rood 02.jpg

    1969 1300 rood 03.jpg

    1969 1300 rood 04.jpg

    1969 1300 rood 05.jpg

    1969 1300 rood 06.jpg

    1969 1300 rood 07.jpg

    1969 1300 rood 08.jpg

  • 1952 Crotch Cooler bis

    Om een perfecte '52 te zien, moet je hier kijken : http://mills.skynetblogs.be/archive/2012/09/07/1952-crotch-cooler.html

    Maar zo heeft niet iedereen zijn bril. Dit exemplaar was aanwezig op de meeting in Lessines en afkomstig van Verviers, volgens de badge op de motorklep alleszins. De neus van de paus was een machtig instrument als je hem zo in close up ziet. En van zodra een mooie bumper wordt gemonteerd, is deze ook een pareltje.

    2012 Lessines 111 1952.jpg

    2012 Lessines 112.jpg

    2012 Lessines 113.jpg

    2012 Lessines 114.jpg

    2012 Lessines 115.jpg

    2012 Lessines 116.jpg

    2012 Lessines 117.jpg

    2012 Lessines 118.jpg

  • 1972 VW 181

    Na toch wel enkele jaren in het Volkswagenmilieu te vertoeven, is het me opgevallen dat gerestaureerde 181's vrij zeldzaam zijn. Het deed me dan ook plezier ééntje te spotten in Lessines. Basic als hij was had hij nog het standaardstuur. Puur bos- en veldplezier.

    Zeer uitgebreide toelichting door Pieter-Jan, specialist in het type 181 en waar ik enkel heb toe te voegen dat de beugel tussen de voorzetels inderdaad de beugel is van de driepunts gordels van het merk Klippan.

    "Jawel, die ze mogen ze ook op mijn oprit schuiven! Mooie restauratie. Er zitten wel wat eigenaardigheden op die niet conform zijn aan de fabrieksuitvoering. De nieuwe lak blinkt nogal, normaal gezien is dat 'glossy' ik vermoed dat het bij deze beauty 'brilliant' zal zijn. Knop op de versnellingspook is natuurlijk ook niet origineel, net zoals de beugel (heupgordels?) tussen de zetels. Handschoenkastklep (staat dit wel in de dikke Van Dale?) kan namaak zijn, ofwel een origineel. En dat laatste zou dan een zeldzaam extraatje zijn op deze wagen. Op het frontpaneel zie je nog de kleine gaatjes in het koetswerk voor de bekabeling van op de bumper gemonteerde mistlichten. Maar deze laatste zijn afwezig. Rond de koplampen zijn haakjes zichtbaar voor stoffen afdekkapjes. Het zijn dus militaire 'gardebous', terwijl de wagen me eerder civiel lijkt te zijn. Linker en rechter gardebou lijkt me ook een verschillend model te zijn (het verschil zit hem in het 'voetje' waarop de pinker gemonteerd staat. Bij vroege modellen is dit ongeveer even groot als de pinker zelf, bij latere modellen is deze groter om de grotere US pinkers te kunnen plaatsen. De lenzen van de achterlichten zouden normaal gezien een chroom randje moeten hebben (hetgeen bij de militaire versie afwezig was). Links van het motordeksel twee gaatjes. Ik kan dit niet direct thuisbrengen tenzij dit nog restanten zijn van de bekabeling van een militaire antenne. Het is voor mij nog niet duidelijk of deze wagen oorspronkelijk militair was of dat het een civiele versie was. Maar hij is (of was) duidelijk in de handen van iemand die er zorg voor wil dragen. :-)"

    2012 Lessines 054.jpg

    2012 Lessines 055.jpg

    2012 Lessines 056.jpg

    2012 Lessines 057.jpg

    2012 Lessines 058.jpg

    2012 Lessines 059.jpg

    2012 Lessines 060.jpg

    2012 Lessines 061.jpg