UA-78803746-1

  • 1972 1302 Sumatra groen

    Zowat alle jaren zijn er wijzigingen geweest, maar 1972 is wel een scharnierjaar. Niet alleen werd uit veiligheidsoverwegingen een nieuw stuur met stootkussen gemonteerd, maar werd ook de achterruit vergroot. De motorklep kreeg meer luchtgaten, zodat de motor beter gekoeld werd en de achterste verluchtingsroostes in het compartiment veranderden van vorm. De ring rond de tacho werd zwart.

    1972 Sumatra green 1302 01.jpg

    1972 Sumatra green 1302 02.jpg

    1972 Sumatra green 1302 03.jpg

    1972 Sumatra green 1302 04.jpg

  • 1957 Porsche 356 speedster USA

    Het was Max Hofmann, de importeur van Porsche automobielen in de Verenigde Staten, die er bij Ferry Porsche persoonlijk op aandrong een zo kaal mogelijke en aldus goedkope Porsche te bouwen om aan races deel te nemen. Hij garandeerde een grote afname, aangezien meerdere klanten hem duidelijk maakten dat de coupe eigenlijk te duur was. Porsche aanvaardde en het resultaat was deze speedster. De strijd met de Europese sportwagens kon worden aangebonden op de Amerikaanse circuits. Net zoals destijds is deze uitvoering momenteel bijzonder gegeerd.

    1957 Porsche 356 speedster 01.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 02.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 03.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 04.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 05.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 06.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 07.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 08.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 09.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 10.jpg

    1957 Porsche 356 speedster 11.jpg

     

  • 1979 typ 2 Westfalia

    1979 was het laatste jaar dat de T2 in Hannover geproduceerd werd. In Mexico en later in Brazilië heeft hij zijn liedje nog verder gezongen, in Duitsland was het nu definitief gedaan. Een modern en vooral hoekiger design deed zijn intrede met de T3, waarvan later misschien meer op dit blog.

    Maar op dit ogenblik zet de zon ons aan om dankzij de eerste lenteprikjes, richting zomer te kijken. En wat is er beter voor geschikt om op vakantie te gaan, dan een splinternieuwe Westfalia trekhut met een gezonde 2,0 liter motor? Niets zeker?

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 01.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 02.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 03.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 04.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 05.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 06.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 07.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 08.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 09.jpg

     

  • 1950 USA deluxe

    Niet elke Volkswagen is op de correcte manier gerestaureerd. Soms gebeurt dit door onwetendheid, soms door gebrek aan de juiste onderdelen. En soms laat de eigenaar zich overhalen om oudere onderdelen te monteren. De wieldeksels zijn bij deze '50 duidelijk 2 jaar te oud. En de asymmetrische koplampen zijn dan weer te jong. Die werden pas ingevoerd met het model '61.

    1950 deluxe USA 01.jpg

    1950 deluxe USA 02 (720 x 435).jpg

    1950 deluxe USA 03 (720 x 540).jpg

    1950 deluxe USA 04 (720 x 649).jpg

    1950 deluxe USA 05 (720 x 540).jpg

    1950 deluxe USA 06.jpg

    1950 deluxe USA 07.jpg

    1950 deluxe USA 08.jpg

    1950 deluxe USA 09.jpg

  • 1957 Hazet ovaal

    Gebouwd in juni 1957, wat hem één der laatste ovalen maakt, is deze horizonblauwe kever een streling voor het oog. Een opmerkelijk accesoire is de Hazet gereedschapskist in het reservewiel.

    1957 Volkswagen Beetle hazet 01.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 02.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 03.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 04.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 05.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 06.jpg

    1957 Volkswagen Beetle hazet 07.jpg

  • 1950 export type 1

    Op 4 maart 1950 loopt de 100.000 ste kever van de band. T.o.v. de eerste naoorlogse exemplaren, was hij behoorlijk geëvolueerd. Volkswagen benadert zelf Pinin Farina met de vraag een nieuwe koets te ontwikkelen. De Italiaan stelt voor om .... gewoon de achterruit te vergroten.

    1950 Brezel Export Budapest Hongarije 01.jpg

    1950 Brezel Export Budapest Hongarije 02.jpg

    1950 Brezel Export Budapest Hongarije 03.jpg

    1950 Brezel Export Budapest Hongarije 04.jpg

    1950 Brezel Export Budapest Hongarije 05.jpg

     

     

     

     

     

  • 1960 toonzaalmodelkever

    Bijgevoegde foto komt uiteraard uit een publiciteitsboekje van Volkswagen zelf, en je kan er zeer goed op zien hoe de compartimenten van de kever zijn ingedeeld. Zo merk je dat de inhoud van de koffer, inclusief de kattenbak, wel degelijk groot is. Volkswagen leverde zelfs op maat gemaakte reistassen en koffers.

    1960vwcutway.jpg