UA-78803746-1

  • 1965 Sambabus

    Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, gewoon perfect.

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 01.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 02.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 03.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 04.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 05.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 06.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 07.jpg

    1965 Volkswagen 21 Window Bus 08.jpg

     

  • 1958 Dickholmer Rechtheck

    1958 is uiteraard het jaar met een gigantische lijst van veranderingen, maar ook "onderhuids" werd het één en ander gewijzigd. In het interieur werd een tweekleurige en volledig plastieken deurbekleding gebruikt. In de achterlichtarmaturen brandden nu ronde gloeilampjes ipv cilyndrische. Een smallere en hogere luchtfilter werd op de carburator geplaatst. Langs de buitenzijde werd de regen met langere ruitenwisserarmen en bladen weggeveegd.

    "Onderhuids" is deze kever net zo mooi, als wat men op  1  2  3, met het blote oog kan zien. De velgen en de dubbele carburatorinstallatie zijn echter niet origineel, maar mogen gerust aanwezig zijn.

    1958 Dickholmer Rechteck 01.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 02.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 03.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 04.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 05.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 06.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 07.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 08.jpg

    1958 Dickholmer Rechteck 09.jpg

     

     

  • 1969 Type 3 1600L Kurtzschnautzer

    Uit de tweede serie met de oude looks, dateert deze kwasi totaal nieuwe 1600 L. Inderdaad met nog geen 10.000 kilometer op de teller, kan men aannemen dat de motor nog "en rodage" is.

    De wagen dateert van 1969 en een jaar later zou de 1600 type 3 een moderne uitvoering krijgen. Net zoals bij de kever wordt de grote bumper gemonteerd en wordt zelfs het voorste deel 120 mm langer. Aan de achterkant doen de grote knipperlichten hun intrede. Samen met de veiligheidsvernieuwingen, verdwijnt dan ook een groot vintage-gehalte.

    1969 1600L mit originalen 9800km 01.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 02.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 03.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 04.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 05.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 06.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 07.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 08.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 09.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 10.jpg

    1969 1600L mit originalen 9800km 11.jpg

     

     

  • 1952 Zwitterbril Centraal station

    Om de treinreizigers een hart onder de riem te steken die deze week het winterweer zo goed als beu waren; een tijdsgebonden foto. Neem nu het Brusselse Centraal station op een zonovergoten dag in 1952. In de buurt is de auto opnieuw heer en meester en een pleiade van naoorlogs geweld stelt zich tentoon. Van de zeer moderne Yank tanks tot de modeste 4 CV (lees "kat chevoo") van Renault. Maar laten we de splinternieuwe Zwitterbril niet vergeten die in oktober op de markt kwam en als overgangsmodel diende naar de latere ovaal.

    1952brusselcentraal.jpg

  • 2013 Ninove

    Het geeft echt wel een verkeerd beeld, want er waren nog andere kleuren dan grijs/beige aanwezig. En het waren niet allemaal standaards. (kijk naar het gelakte driekwartraampje in de deur) En er waren er zeker meer dan drie (512 zo blijkt), maar toen waren mijn vingers bevroren en kwam er van fotografie niets meer in huis. De pan met spek kon ons, gelet op de weersomstandigheden, wel bekoren.

    2013 Ninove 003 (720 x 478).jpg

    2013 Ninove 006 (720 x 478).jpg

    2013 Ninove 004 (720 x 478).jpg

    2013 Ninove 002 (720 x 478).jpg

  • 1955 Porsche 356 "Continental"

    Max Hofmann was in die tijd de invoerder van Porsches in de Verenigde Staten en had grote invloed in Stuttgart. Hij vond dat Amerikanen liever een auto kochten met een naam ipv een nummer en overtuigde het moederhuis. Om de Europese afkomst van de 356 te benadrukken, stelde hij de naam Continental voor, zowel voor de coupe als de cabriolet. Overigens was er totaal geen verschil met andere 356's bestemd voor de overige markten.

    Net zoals later bij de 901 werd er roet in het eten gegooid en de Ford Motor Company claimde de rechten op de naam met eventuele rechtszaken, zodat Porsche de typering niet meer gebruikte. In de herfst van 1955 werd dan nog de naam "European" gebruikt, maar in januari 1956 verviel dit dan ook.

    1955 continental 01.jpg

    1955 continental 02.jpg

    1955 continental 03.jpg

    1955 continental 05.jpg

     

     

    1955 continental 06.jpg

     1955 continental 07.jpg

     1955 continental 08.jpg

     1955 continental 09.jpg

    1955 continental 10.jpg

     

     

     

  • 4 boeken in 1 keer

    Boeken kopen is eenvoudig als u naar de boekenwinkel gaat. U vindt er gewoonlijk heel veel boeken. Maar zelden vindt u de juiste boeken en zeker als het over Volkswagens gaat. Een gespecialiseerde boekhandel die deze boeken aanbiedt, moet u ook hard gaan zoeken. Er rest ons dan ook de onderdelenbeurzen ...... als de boekenverkopers er überhaupt staan. Neen, beter is rechtstreeks in Duitsland bestellen en in één keer. U staat er verstomd van hoe goedkoop de verzending wel kan zijn. Momenteel zijn deze 4 boeken onderweg.

    boek 1 Cservenka Praxisratgeber Klassikerkauf VW (500 x 705).jpg

    boek 2 Cservenka VW Bus alle Modelle 1950-90 T1 T2 T3 Praxisratgeber Klassikerkauf (500 x 712).jpg

    En naar deze kijk ik echt uit. In Rosmalen vroeg een Duitse verkoper meer dan het dubbele van de reëele verkoopprijs.

    boek 3 Lauenstein Porsche Typenkunde (500 x 700).jpg

    boek 4 Günther Porsche 356 - Fahren in seiner schönsten Form (500 x 598).jpg