UA-78803746-1

  • 1956 Porsche 356 A

    De afgelopen week was het veel te warm om blogberichten te schrijven, waarvoor mijn excuses. Laat in de avond is het het beste moment van de dag, denkt deze 356 A uit '56. En weg was hij.

    1956 Porsche 356 avondzon.jpg

  • 1953 zwitter met een mooie patina

    Gezien in Hessisch Oldendorf in juni ll, maar wel degelijk daar op bezoek en uit België, is deze overgangsbril een streling voor het oog. Toen in oktober 1952 de planning in een ver gevorderd stadium was om de bril danig te transformeren, is men toch blijven steken op het meest markante van het model. Juist de typisch brilvormige achterruit(en). Waarom dit onderdeel pas enkele maanden later op 9 maart 1953 werd vervangen, is me een raadsel. Was er een overproductie van de glaasjes?

     

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 124.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 125.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 126.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 127.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 128.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 129.jpg

     

  • 2013 VAG DAY te Schriek deel 1

    Alles staat of valt met prachtig weer. Daar kan een organisatie niets aan verhelpen. Maar een lekker weertje kan een goede organisatie wel tot uiting laten komen. En dat hebben we vandaag gezien. Proficiat jongens uit Schriek, jullie hebben dit rustige dorpje duidelijk op de kaart gezet.

    2013 schriek 001.jpg

    2013 schriek 002.jpg

    2013 schriek 003.jpg

    2013 schriek 005.jpg

    2013 schriek 006.jpg

    2013 schriek 016.jpg

    2013 schriek 019.jpg

    2013 schriek 020.jpg

    2013 schriek 021.jpg

  • 1956 Karmann Ghia

    De Karmann Ghia van de eerste generatie laat zich in verschillende details onderscheiden van de tweede. Het markanste verschil is de kleinere frisseluchtinlaten in de neus van de wagen. De koplampen staan ook lager gemonteerd. De achterste zijvensters staan gefixeerd en er werden kleine achterlichtjes voorzien. De mechaniek komt van de kever en zo wordt de VW in galakleed voortbewogen door de welgekende 30 pk motor.

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 057.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 058.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 059.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 060.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 061.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 062.jpg

  • 1948 type 11

    Op 1 januari 1948 neemt Heinrich Nordhoff de leiding op zich van een onooglijke fabriek, waarvan de meeste hallen nog niet hersteld zijn van de geallieerde bombardementen. Het zou één van de grootste automobielfabrieken worden van de wereld. Nordhoff lukt het om de productie aan te zwengelen en er worden net geen 20.000 voertuigen gemaakt dat jaar. Feesten doen ze met regelmaat. Op 15 januari loopt de 20.000 ste Volkswagen van de band, in mei is dat de 25.000

    Belangrijk in de geschiedenis van VW, is dat op 07 oktober de Vereniging van voormalige spaarders (uit het nazi-tijdperk) ... en die nooit een Volkswagen hebben ontvangen, wordt opgericht. Opmerkelijk bovendien is dat deze kever werd geleverd in Zwitserland een dag later, op 08 oktober 1948.

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 170.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 171.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 172.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 173.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 174.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 112.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 2 113.jpg