UA-78803746-1

  • 1972 Volkswagen Super Beetle Automatic Stickshift

    Automaten werden in Europa bijna niet aan de man gebracht. Maar in de Verenigde Staten wel. Daar heerste sinds de jaren '50 een cultuur m.b.t. deze manier van schakelen. Ze noemden het Hydra-Matic, Fordomatic, Cruise-O-Matic, Guide-Matic of gewoon Automatic Transmission. Volkswagen hield het bij het laatste en doopte de koppelingspedaalloze kever, Automatic Stickshift. Dit 1302 model '72 is ermee uitgerust, en je kan op de foto's de verschillen met een gewone versnellingsbak duidelijk onderscheiden. Het ombouwen van automaat naar schakelbak is mogelijk, doch vrij moeizaam. Eigenlijk iets waar je niet moet aan beginnen.

    Let op : Sommige delen van het interieur zijn niet origineel, zoals de zetels.

    1972 Volkswagen Super Beetle 01.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 02.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 03.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 04.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 05.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 06.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 07.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 08.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 09.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 10.jpg

    1972 Volkswagen Super Beetle 11.jpg

  • 1967 Volkswagen USA Beetle Convertible

    1967 was echt het scharnierjaar van de zestiger jaren. Voor 99 % overeenkomst met het oudere model met toch een aantal modernere aanpassingen, zodat het nu bijzonder moeilijk wordt om de juiste en dus zeldzame onderdelen te vinden. Denk maar aan de kofferklep met zijn kleine gaatjes of motorklep die halflang werd. Maar er zijn zoveel unieke delen. Teveel om op te noemen. Dit exemplaar, bestemd voor de US-markt of afgeleiden, heeft bovendien de rechtopstaande lampen met overeenkomstige voorvleugel. Laten we stellen dat met de '67 de introductie werd gegeven voor het "moderne" tijdperk.

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 01.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 02.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 03.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 04.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 05.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 06.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 07.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 08.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 09.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 10.jpg

    1967 Volkswagen Beetle Convertible 11.jpg 

  • 1965 kever

    Vanaf het modeljaar '65 koos Volkswagen resoluut voor de modernisering. Het was het jaar van de smallere deur- en raamstijlen zodat er meer glas en licht was en vooral ten goede kwam van het algemeen zicht op de weg. Het 3/4-raampje stond nu niet meer recht, maar schuin.

    Let op, de motor is niet origineel. Het is een 1600 en dateert vanaf 1970. En bijgevoegd, het stuur is uiteraard ook niet koosjer, nml. minstens 2 jaar te oud.

    1965 Volkswagen Beetle 01.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 02.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 03.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 04.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 05.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 06.jpg

    1965 Volkswagen Beetle 07.jpg

     

     

  • 1956 ovaal met accessoires

    Het zijn leuke dingetjes, zo'n accessoires voor je Volkswagen. Eéntje hier en een ander daar, onderscheidt je kever van die van je buur. Sommigen zijn functioneel en andere weer niet. Nog andere verfraaien enkel maar. Maar als je niet goed weet welke je wilt monteren, wel neem ze gelijk allemaal maar. En dat is nu net wat deze eigenaar deed. Gelukkig had hij ze reeds jaren geleden bijeen gespaard. Gezien in Lier, editie 2013.

    2013 Lier 017.jpg

    2013 Lier 018.jpg

    2013 Lier 019.jpg

    2013 Lier 020.jpg

    2013 Lier 021.jpg

    2013 Lier 022.jpg

    2013 Lier 023.jpg

    2013 Lier 024.jpg

    2013 Lier 025.jpg

    2013 Lier 026.jpg

    2013 Lier 027.jpg

    2013 Lier 029.jpg

    2013 Lier 030.jpg

    2013 Lier 031.jpg

    2013 Lier 032.jpg

     

  • 1979 USA Karmann Convertible

    Aangezien in de tijd, de cabrio versie van de Golf het zeer goed deed, werd er beslist om de kever uit productie te nemen. Tot het eind van 1979 was hij leverbaar. Maar dat was buiten de populariteit van de wagen gerekend, aangezien er nog massaal veel bestellingen werden genoteerd. Resultaat, de laatste cabrio kevers dateren van januari 1980.

    Deze zwarte schoonheid met maar 19.600 miles op de teller werd uitgebracht onder de naam Epilog.

    1979 Karmann USA cabrio epilog 01.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 02.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 03.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 04.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 05.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 06.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 07.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 08.jpg

    1979 Karmann USA cabrio epilog 09.jpg

     

  • 1967 Type 2 Samba

    1967 was het laatste jaar van de T1 en dus ook het laatste jaar dat de Microbus of beter gekend als de Sambabus, de ruitjes in het dak kreeg. Mooie bus trouwens, die echter voor de mobiliteit een ruimere motor kreeg. Wel te begrijpen, maar het doet zeker afbreuk aan de originaliteit.

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 01.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 02.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 03.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 04.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 05.jpg