UA-78803746-1

Type 2

  • 1952 Standard sunroof barndoor

    Dat niet alle standaards echt standaard zijn weten we wel. Maar het maakt hen echt speciaal. Vooral als het een barndoor bus is, van het derde productiejaar.

     

    1952 Standard sunroof barndoor 01.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 02.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 03.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 04.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 05.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 06.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 07.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 09.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 10.jpg

    1952 Standard sunroof barndoor 11.jpg

     

  • 1959 23 window do Brasil

    Met de wereldbeker in het vooruitzicht en het warme weer van de laatste dagen, word je gewoon naar buiten gelokt om naar het strand te gaan. Samba samba !

    Hoewel het strand meer op een Noors fjord gelijkt.Lachen

    1959 VW splitt Samba T1 23 window Brasil 01.jpg

    1959 VW splitt Samba T1 23 window Brasil 02.jpg

    1959 VW splitt Samba T1 23 window Brasil 03.jpg

    1959 VW splitt Samba T1 23 window Brasil 04.jpg

    1959 VW splitt Samba T1 23 window Brasil 05.jpg

  • 1967 Type 2 Samba

    1967 was het laatste jaar van de T1 en dus ook het laatste jaar dat de Microbus of beter gekend als de Sambabus, de ruitjes in het dak kreeg. Mooie bus trouwens, die echter voor de mobiliteit een ruimere motor kreeg. Wel te begrijpen, maar het doet zeker afbreuk aan de originaliteit.

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 01.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 02.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 03.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 04.jpg

    1967 21 WINDOW MICRO BUS 84700 dollar 05.jpg

  • 1979 Westfalia camper

    Late bussen zijn lang niet gewild geweest. Maar in de camper versie des te meer. De 2 liter type 4 motor deed het een stuk beter dan de eerdere 1700 en de veel vroegere 1600. Rolling down the highway kreeg een ander begrip.

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 01.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 02.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 03.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 04.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 05.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 06.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 07.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 08.jpg

    1979 Volkswagen Westfalia 2 liter 09.jpg

  • 1962 oktober de 2 de

    Precies 51 jaar geleden dat de 1 miljoenste transporter van de band liep in Hannover. A never ending story.

    1 mio bussen.jpg

  • 1954 8 Sitzer

    Rudimentair en ogenschijnlijk veel slanker dan de volgende modeljaren, is deze 1954 barndoor een laatste van zijn reeks. In dit duivenblauw, de mooiste kleurstelling van die tijd.

    De knipperlichtjes in de koplampen zijn additioneel voor de veiligheid.

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 149.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 150.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 151.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 152.jpg

    2013 Hessisch Oldendorf dag 1 154.jpg

     

  • 1968 single cab

    In 1968 verscheen de volledig vernieuwde bus in de vorm van een T2. In tegenstelling tot de beginperiode van de transporters, werd er nu onmiddellijk een pick up aangeboden. Dit werkpaard werd gelukkig gespaard van een totale vernieling en is nu in al zijn glorie gerestaureerd.

    1968 single cab 01.jpg

    1968 single cab 02.jpg

    1968 single cab 03.jpg

    1968 single cab 04.jpg

    1968 single cab 05.jpg

    1968 single cab 06.jpg

    1968 single cab 07.jpg

    1968 single cab 08.jpg

    1968 single cab 09.jpg